Jak se k nám dostat

Chata Skalka se nachází na východním okraji Moravskoslezských Beskyd, na červené turistické značce jen hodinu chůze ze železniční stanice Mosty u Jablunkova.

Dostupnost

Vlakem: nejbližší stanice je Mosty u J. (cca 4 km)

Autobusem – pěšky

• z Bocanovic (žst.) po žluté přes Malou Skalku (797,5 m) (cca 7 km)
  • z Mosty u Jablunkova (ČD stanice) po červené TZ (cca 3,4 km)
  • Beskydská magistrála (cca 4 km) – z Dolní Lomné (autobus. zast. u Matice Slezské) po modré TZ do rozc. Kostelky a dál po červené (cca 4,5 km)

Na kole: cyklotrasa 6084

Autem: Jelikož se chata nachází v chráněné krajinné oblasti Beskydy, je vjezd motorovými vozidly zakázán. Výjimku tvoří ubytování hosté a to za podmínek, které obdržíte při objednávce ubytování. Počet parkovacích míst u chaty je omezen, proto je nutné nahlásit a dohodnout dojezd autem k chatě k ubytování s předstihem.

V letních měsících lze na chatu dojet osobními auty za dodržení výše uvedených podmínek, přes Mosty u Jablunkova, po tkzv. Polomská cestě asi 12 km z hlavní silnice, odbočit vpravo za viaduktem a pak pokračovat ve směru cesty až na hřeben, kde odbočíte doprava a pokračujete dál cca 2 km po lesní cestě kolem chaty Severka až k chatě Skalka.

V zimních měsících je tato cesta většinou nesjízdná. V zimních měsících lze k chatě dojet z Dolní Lomné směr vleky Severka cca 3 km na parkoviště umístěného 200m pod spodní stanici hlavního vleku spojujícího hřeben a nejvyšší bod u chaty Severka. Osobní auta parkují u spodní stanice vleku (bezplatnně). Hosté mohou využít sedačkovou lanovku nebo pěšky, po sjezdovce cca 30 min, po turistické cestě (v zimě je udržovaná rolbou) cca 1 hodina (2 km) . Vývoz batohů a zavazadel je zpoplatněný, vývoz zajišťuje chata Skalka skútrem (300,- Kč jedna jízda), nebo chata Severka (rolba 700,- Kč, skútr 300,- Kč jedna jízda).